vrijdag 1 augustus 2014

Metekindje geboren!!

Zalig.... zo lang naar uitgekeken en vorige week was het zover! HET telefoontje waar ik al een hele tijd op zat te wachten.
De woorden: "Proficiat meter!"... die doen toch iets met je hoor! Net dat tikkeltje anders nog dan mama worden, maar op z'n eigen manier ook o zo mooi.
Toen ik het ventje voor de eerste keer zag, was ik op slag verliefd! Hij heeft mijn hart gestolen!
Mijn lief metekindje... Emile, 3880g en 49cm.

Als meter gaf ik natuurlijk een mooi cadeau vanop de geboortelijst maar ook een 'eigen werkje' mocht hierbij niet ontbreken. Een body'tje met zijn naam erop geflockt (en nee, ik heb er geen foto van genomen... oeps, vergeten) met een bijpassend makkelijk broekje (waar ik ook geen foto van heb... shame on me!)

En dan ook nog een kruippakje waarbij ik me gebaseerd heb op 2 verschillende versies die ik op het net vond: deze van Kiind en deze van Missy N.
Eén probleem: ik geraak aan geen kanten door de boordstof om er drukknoopjes aan te zetten.
Al de hulp van mijn mama erbij geroepen en nog steeds geen geluk!
Maar gisteren telefoneerde mijn mama om te zeggen dat zij nog drukknoopjes had die ze met de hand kon aannaaien. Vanavond gaat het kruippakje dan ook richting mama om af te werken.
(Gelukkig maakte ik een maatje 3 maand, dus nog wat tijd om het af te werken)

Maar ik wil jullie toch al het voorlopige resultaat tonen. Het stofje koos ik in de veronderstelling dat het een jongetje werd. Was het toch een meisje geweest, dan  werd het een hippe 'flowerpower-meid'.







4 opmerkingen:

  1. Proficiat met het meterschap! Heb je al kamsnap geprobeerd? Daar kan je eerst met de scherpe punt een gaatje maken op de plaats waar ze moeten komen en dan lukt het plaatsen beter.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. proficiat!! meterkes zijn toppie! ik zou dat ook graag kunnen maken maar tricot en ik zijn niet de beste combo... jammer!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. amaai, mijn mond valt open! Dat is écht wel knap.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd Meter! Wat ontzettend leuk en wat een schattig kruippakje, knap gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen