donderdag 9 oktober 2014

Mijn Maëlle'ke

Manteltjes...

in alle kleuren zie ik ze weer opduiken in de etalages. Zou ik er weer aan toegeven??

De voorbije 3 jaar kocht ik voor de dochters telkens een manteltje en een echte winterjas.
Want als het regent en waait, dan is een winterjas toch nog iets beter dan een manteltje. (het ontbreken van een kap aan de meeste manteltjes zit hier voor iets tussen)
Maar dat neemt niet weg dat een manteltje toch mooier, liever en meisjesachtiger is dan een jas.

Bon, de manteltjes van vorige winter, die passen nog. Dat is pech natuurlijk, want mijn verstand zegt: "Geen nieuwe manteltjes kopen!" Maar natuurlijk zie ik mijn lieve meiden na een hele winter in het paars/bordeaux manteltje wel eens graag in een ander kleurtje.

Toen ik een mailtje kreeg van Mondepot met hun nieuwe stofjes van "Lucy has a secret" werd ik verliefd op een mantelstofje. Hup, 5 minuten later was het stofje al besteld.
Nu nog een geschikt patroontje.

Na de vele lovende woorden over het Jackie-patroontje van Ienemiene, ging ik even rondpiepen op het net.
Ik ontdekte ook al snel enkele Maëlle-jasjes (zo ook bij mijn collega Mazella) en na wat getwijfel, bestelde ik dat patroontje!

Intussen zag ik al heel wat leuke Maëlle'kes passeren... Hopelijk vinden jullie het mijne ook leuk :-)

Als ik eerlijk moet zijn, vind ik het wel wat wijd uitvallen... misschien deed ik iets fout?



Grote zus kwam net van de zwemclub... dat verklaart het warrige haar :-)









4 opmerkingen:

  1. Heel mooi! Ging dat makkelijk met zo een dikke stof dat rimpelen? Misschien dat het met de plooien iets minder breed had uitgevallen, maar ik vind dat het echt wel mooi is zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een hele mooie versie! Prachtig stofje en helemaal niet te wijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super mooi! Geweldige stof. Mij lijkt deze nu niet te breed eigl, das het model e.

    BeantwoordenVerwijderen