vrijdag 14 november 2014

Must read: Haar naam was Sarah!

Veel 'boekbesprekingen' doe ik hier niet. Eentje al, als ik me goed herinner...
Maar dit boek van Tatiana de Rosnay is er toch wel eentje die iedereen zou moeten gelezen hebben!

Ik zal jullie hier geen volledig relaas doen van het boek. Maar ga gerust even lezen bij mijn collega die het boek reeds besprak.

Ik zal er kort over zijn... toen ik het boek gelezen had, wou ik heel graag terug naar Parijs om de gedenkplaat, ter nagedachtenis van alle joden die tijdens de razzia van juli 1942 werden opgesloten in de Vel d'Hiv, te gaan bekijken.
"Rue Nélaton" vertelde google mij. En laat dit nu net 250 m van ons hotel van vorig jaar verwijderd zijn... Dat was toch wel even vloeken! Het boek werd pas dit jaar gelezen, dus de gedenkplaat werd vorig jaar niet bezocht!

Opnieuw naar Parijs vorig weekend... met als eerste stop: Rue Nélaton!
Ik werd er even stil van! Zo'n kleine gedenkplaat voor zo'n immense gruwel...






2 opmerkingen:

  1. Duizelingwekkende cijfers, en helaas is het nog elke dag overal ergens oorlog. Iets waar we elke dag zouden moeten aan denken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ah, wist niet dat je er geweest was! Moet inderdaad wel heel erg raar aanvoelen. Bedankt voor de link naar mijn blogje :).

    BeantwoordenVerwijderen