zaterdag 15 februari 2014

Een eerste SVDHZ-erke

Ik deed mezelf enkele maanden geleden 2 nieuwe boeken cadeau. Moet toch eens kunnen hé, iets voor jezelf kopen :-)
Het werden deze twee!


 En SVDHZ (afkorting dus voor Stof voor durf-het-zelvers) is zowaar mijn favoriet geworden! Het werd geschreven door 2 fantastische madammen: Lies en Griet. Op hun blogs vind je ook nog heel wat nuttige tips, tutorials,... Ik ga er heel vaak rondneuzen!
Ik heb beide boeken intussen een 3-tal maanden ver en uit het Singer Naaiboek werd hier nog niets gefabriceerd.

Ik wou met het basisjurkje beginnen en haalde een relatief goedkoop stofje bij "In den Beer" in Harelbeke, want mocht het al eens mislukken, dan is dat geen zo'n zonde van het stofje!

Het is niet mislukt... wel wat gesukkeld voor de paspel achteraan in het midden te doen passen en voor de rits, maar allee, het wordt een dragertje. Alleen nog niet voor onmiddellijk. Het hangt in de kast en wacht op een iets warmere lentedag!
(Hopelijk is het nog niet te klein tegen dan, want ik ondervond wel dat de maten wat klein uitvallen)


2 opmerkingen:

  1. Svdhz ! Super hé.. Mijn wikkeldeken is bijna af :-) Grtjs!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Superleuk boek! En, hoe valt het wikkeldeken mee!? Ik word meter in juli en het lijkt me wel leuk om te maken voor mijn metekindje...

    BeantwoordenVerwijderen