dinsdag 22 april 2014

Restjesverwerking -deel 2-

De afgelopen vakantie werd er wel echt eentje van restjes verwerken... Na het gsm-hoesje dat ik maakte, heb ik ook nog 6 kussentjes overtrokken met restjes stof (kan je binnen enkele dagen bewonderen op mijn blogje) en heb ik ook 2 rokjes gemaakt.
Men neme een restje stof, een beetje boordstof en de naaimachine en men tovert in anderhalf uur 2 rokjes tevoorschijn. De stofrestjes waren afkomstig van hier en hier!

Met het gewone A-lijnpatroontje van Mme ZsaZsa (zonder beleg) ging ik aan het werk.

Het zat namelijk zo: de zus van manlief verjaarde eergisteren (Pasen) en stuurde rond de middag een sms'je met de vraag of we 's avonds een glas gingen drinken met wat tapas erbij. En daar zeggen we natuurlijk geen "neen" tegen.
Met lege handen aan de deur staan, is natuurlijk geen optie en naast een bloemetje en een flesje cava wou ik ook iets zelfgemaakt meenemen. De korte tijdspanne belette mij om iets voor de jarige zelf te maken, maar een rokje voor dochterlief van 4 jaar zou wel lukken.
Ik maakte 2 rokjes, liet ze passen door mijn kleinste spook van 4,5 jaar en liet haar ook een keuze maken: Welk rokje wil je zelf het liefst houden? Welk rokje geven we aan het nichtje?

Dochterlief koos het vissenrokje voor zichzelf, want ze had vorig jaar al een jurkje gehad uit het andere stofje!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten